سودمندی غذاهای مدیترانه ای در كاهش سكته مغزی

تهران ، شبکه خبر ، علمی فرهنگی هنری - پزشكی 22 بهمن 1388  13:52
پژوهش ها نشان می دهد: استفاده از غذاهای مدیترانه ای به كاهش بروز سكته مغزی كمك می كند.
به گزارش شبكه خبر، پژوهشگران در آمریكا می گویند : افرادی كه علاقمند به مصرف غذاهای مدیترانه ای هستند ، كمتر احتمال دارد به سكته مغزی مبتلا شوند.

پژوهشگران هفتصد و دوازده داوطلب را بر اساس چگونگی استفاده ازغذاهای مدیترانه ای به سه گروه مجزا تقسیم كردند.

پژوهشگران می گویند: وجود سبزیجات ، میوه ، حبوبات ، غلات ، ماهی ، اسیدهای چرب ازجمله روغن زیتون ، فرآورده های لبنی در غذاهای مدیترانه ای سبب می شود ، این گونه غذاها سرشار از انواع ویتامین ها باشد.

دكتر نیكولاس اسكارمیس از پژوهشگران مركز پزشكی دانشگاه كلمبیا در نیویورك گفت: شش سال پس از پژوهش درباره واكنش های مغزی افراد متوجه شده اند كه دویست وسی وهشت نفر از داوطلبان دست كم یك قسمت از مغزشان مختل شده است؛ این درحالی است كه افرادی كه غذاهای مدیترانه ای مصرف می كردند ، سی وشش درصد كمتر از افرادی كه علاقه ای به مصرف غذاهای مدیترانه ای نداشتند ، به مشكلات مغزی دچار شده اند.

پژوهش ها همچنین نشان می دهد : افرادی كه كم و بیش از غذاهای مدیترانه ای استفاده می كنند، بیست و یك درصد كمتر از كسانی از غذاهای مدیترانه ای كمترین استفاده را می كنند ، به مشكلات مغزی دچار می شوند.