شهر فرنگ/ آموزش سینما از رویا تا واقعیت

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
16:46 - يکشنبه 28 آبان 1396
يک افسر پليس در منطقه «سارسل» فرانسه پس از قتل ۳ نفر، خودکشي کرد؛ در اين تيراندازي ۲ نفر نيز زخمي شدند آتش سوزی در خانه ای در حومه پایتخت چین ۱۹ کشته برجا گذاشت پنتاگون اطلاعات مربوط به جرائم غیراخلاقی در ارتش آمریکا را منتشر کرد وزارت دفاع آرژانتین از دریافت سیگنال هایی مربوط به زیردریایی ناپدید شده این کشور خبر داد زیردریایی آرژانتین با ۴۴ خدمه دو روز پیش در سواحل جنوبی این کشور ناپدید شد ‌رئیس جمهور برکنار شده زیمباوه در اعتراض به اقامت اجباری دست به اعتصاب غذا زد حزب حاکم زیمبابوه رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور را از ریاست این حزب کنار گذاشت حزب حاکم زیمبابوه: "رابرت موگابه" یکشنبه از ریاست جمهوری این کشور کنار خواهد رفت اتحاديه اروپا در بودجه سال ۲۰۱۸ کمک مالي خود را به ترکيه قطع کرد
کد خبر: ۵۰۹۵۰۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کارشناسان موافق و مخالف مدرسه ملی سینما در برنامه شهرفرنگ شبکه خبر ضمن تشریح دیدگاههای خود به گفتگو پرداختند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
برخی از کارشناسان سینمایی معتقدند منطبق نبودن آموزه ها با کار عملی، نداشتن مدیریت کارآمد و شرح وظایف مشخص باعث موازی کاری شده است. 
فرید فرخنده کیش، کارشناس سینما در برنامه شهرفرنگ گفت: از زمان پایه گذاری هنر کده ها که شاخص ترین آن انجمن سینمای جوان ایران است، آموزش های عمیق تر و کارآمد تری به هنر جویان داده شده است و این چیزی است که سینما به آدم های حرفه ای نیاز دارد.
 
فرخنده کیش با بیان اینکه سینما جای آدم های حرفه ای است، گفت: با وجود موفقیت انجمن سینما باید آموزه ها همچنان به روز و جدید شود چون سینما در حال رشد است و عملکرد بهتری را می طلبد.
 
این کارشناس سینما ادامه داد: با توجه به کم شدن تعداد آموزشگاه ها، بهتر است به افزایش کیفیت آنها افزوده شود. اگر امکانات آموزشی برای یک فضای آموزشی مهیا شود مدرسه سینما می تواند موفق تر عمل کند و برای آموزش های تکمیلی مفید باشد.
 
شهر فرنگ/ آموزش سیما از رویا تا واقعیت 
کارشناس سینما با اشاره به اینکه در گذشته از تحقیقات پژوهشی خبری نبود افزود: با بسیاری از فیلم های کم کیفیت مواجه ایم که محصول سال های گذشته اند. در آموزش های انجمن سینمای ایران با کارهای عملی که انجام می شود از کیفیت خوبی برخوردار هستند و امروزه کارها و تولیدات بهتری به نمایش گذاشته می شود.
این کارشناس با انتقاد از مدرسه سینما گفت: مدرسه ملی با وعده بورسیه شدن به هنر آموزان در واقع آینده مبهمی را برای آنان رقم زد و به تعهدات خود عمل نکرد و از این رو سینمای ما باید جراحی شود و خسارت های گذشته جبران گردد.
او افزود: مدیریت انجمن سینمای جوانان ایران جنس سینما را خوب می شناسد اما در مدرسه ملی اینطور نبود و همین امر هم باعث تعطیلی مدرسه سینما شد.
این کارشناس سینما گفت: مجموعه های آموزشی موفقی هم تا کنون داشته ایم اما تعدادشان بسیار کم است. آموزش سینما در حال حاضر نیاز به بازشناسی دارد و دست کم 2 سال وقت لازم دارد.
 

شهر فرنگ/ آموزش سیما از رویا تا واقعیت 
 
نادره سادات سرکی، به عنوان موافق با مدرسه ملی ایران گفت: مدرسه به روز و حمایت نشد و انعطاف پذیر نبود اما یک مرکز اکادمیک و علمی است و تا حدودی می خواست شکاف بین حوزه نظری و عملی را پر کند.
 
سادات سرکی افزود: نیازمندی های سینما با کار تجربه و خطا با بخش آموزشی آکادمیک فاصله زیادی گرفت بطوریکه آموزش دیدگان این مدرسه در حوزه عملی کارایی نداشتند.
مدرس دانشگاه هنر افزود: تاسیس مدرسه ملی ضروری است اما مدیریت، چشم انداز و آینده آن به درستی ترسیم نشد و این نهاد موازی انجمن سینمای جوان ایران قرار بود شکاف ها را بردارد.
مدرسه ملی یک نهاد آموزشی - پژوهشی بود و تعطیل شدن آن به خاطر حذف دورنمای آن است. مدرسه نتوانست دانسته ها را بازآموزی کند و سینما گران و مدرسین به روز نشدند.
او گفت: مدرسه ملی می بایست سینمای کشور را نیاز سنجی می کرد و می بایست مبتنی بر واقعیت های روز سینما باشد.
سادات سرکی با بیان اینکه بازار سینمای ایران یک بازار نا امنی است افزود: در مدرسه ملی و قسمت پژوهشی قرار نبود تولیت فیلم اولی ها را بعهده بگیرد بلکه می خواست آنرا استاندارد سازی کند که به ارتقا کیفی سینمای ایران منجر شود.
او گفت: مدرسه با نگاه به آینده گام بر می داشت اما امیدوار بودیم از مدرسه ملی پشتیبانی شود.
مدرس دانشگاه گفت: ضعف مدیریتی به همه آموزشکده ها لطمه زد، سیستم « راه بیانداز و جا بیانداز » دیگر جوابگو نیست. مدرسه با عوامل سینما با یکدیگر و آموزش های پژوهشی تعامل مختلف و خوبی داشت.
وی با اعتقاد به اینکه عملکرد مدرسه ملی موفق بوده است افزود: وقتی زیر ساخت ها به مدرسه داده نشد عملکرد موفق آن رو به افول رفت، استفاده از مدرسان سینما در آن واحد در مدرسه یکی از شاخص های مشخص آن است.
سادات سرکی افزود: نداشتن یک مکان مشخص باعث شد نتیجه و خروجی آن موفق نباشد.
وی با انتقاد از قطع بورسیه دانشجویان افزود: از طرفی آموزشکده های مراکز آزاد متعدد و کلاس های بازیگری آزاد برنامه ریزی درسی روشنی ندارند و گفته می شود اساتید حرفه ای سرکلاس خاطره های خود را تعریف می کنند شرح وظایف مدرسه باید به درستی بیان و تعریف شود.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۵°    ۱۷°