گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
11:09 - سه‌شنبه 04 مهر 1396
مراسم گرامیداشت آیت الله "حسین راستی کاشانی" امروز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در مسجد امام صادق در میدان فلسطین برگزار می شود ۱۳۰ مدرسه‌ برکت با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تاکنون ۹۳۰ مدرسه در مناطق محروم ساخته است آخرین گروه از حجاج ایرانی بامداد امروز به کشور بازگشت نتایج اولیه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی امشب روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار می‌گیرد حادثه رانندگی در محور خاش ـ سراوان ۸ کشته برجا گذاشت تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر: irinn_channel@ مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم"محسن حججی" امروز ساعت ۱۶ در حرم مطهر رضوی برگزار می شود؛ این مراسم مستقیم از شبکه خبر پخش می شود مراسم تشییع پیکر پاسدار شهید "محسن حججی" فردا ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین تهران برگزار خواهد شد؛ پخش مستقیم از شبکه خبر محدودیت های ترافیکی برای برگزاری باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید حججی در تهران: از ساعت ۲۳ امشب محدودیت توقف از میدان امام حسین تا میدان شهدا اعمال می شود؛ خودروهای پارک شده در این مسیر به پارکینگ منتقل می شوند تردد در خیابان های این محدوده از ساعت ۲۳ امشب ممنوع است صبح فردا محدودیت تردد به صورت مقطعی از میدان شهدا تا میدان خراسان اجرا می شود پیکر شهید"محسن حججی" پنجشنبه در زادگاهش نجف آباد اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد شهید "محسن حججی" مرداد در جبهه های مقاومت اسلامی و دفاع از حرم زینبی به دست تروریست های داعش به شهادت رسید تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر: irinn_channel@ هواشناسی از روند کاهشی دمای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد بارش ها در گیلان، شرق مازندران و گلستان امروز شدت بیشتری می یابد هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل در برخی مناطق گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی هشدار داد دریای خزر امروز مواج است؛ قایق های تفریحی و شناورهای سبک از تردد خودداری کنند تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر: irinn_channel@
کد خبر: ۵۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
بهره بانکی و فریز شدن سرمایه دو عامل مهم در آشفتگی مالی امروز صنعت خودروسازی است که به گفته دبیر انجمن قطعه سازان خودرو تنها راه برون رفت از این بحران، آزاد شدن بخشی از سرمایه 10 هزار میلیاردی فریز شده در بانکهاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به سرمایه 10 هزار میلیاردی فریز شده در بانکها گفت: این مبلغ سرمایه در گردش خودروسازی بنا به توصیه دولتمردان فریز شده است، البته کل طلب ما بیش از این میزان است، این مبلغ اصل طلب بدون سود بانکی است که با توجه به بهره بانکی عملا جریمه آن بر دوش قطعه سازان افتاده است.
 
گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

او افزود: متاسفانه سرمایه گذاری ثابت برای توسعه زیرساختها در این عرصه بسیار مهم است که کمتر به آن توجه شده است.

محبی نژاد مشکل اصلی خودروسازان را در دو مورد جستجو کرد و گفت: در حال حاضر خودروسازان دچار کمبود منابع مالی هستند که بخشی به دلیل فریز شدن سرمایه و بخش دیگری هم به دلیل بهره بانکی است که رشد آن روزانه است.

او گفت: مدیران صنعت خودروی سازی ما به دلیل بحران مالی دچار آشفتگی شده اند.

او با رد قانون مصوب 4 ماهه برای دریافت بدهی های بانکی گفت: قانونی برای وصول مطالبات در مدت 4 ماه وجود ندارد، این درحالیست که تا پیش از این قطعه سازان در مدت یک ماه بدهی خود را وصول می کردند اما با وقوع بحران نقدینگی شرایط بازار ملتهب شد و شد آن چیزی که امروز می بینید.

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با انتقاد از اینکه چرا خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی کنند افزود: در حال حاضر گردش نقدینگی در صنعت خودروسازی دچار اختلال است که برای خروج از این بحران باید بخشی از این مبالغ مالی که در بانکها فریز شده است به چرخه تولید بازگردد.

او با اشاره به عوامل موثر در بازار صنعت خودروسازی گفت: نرخ ارز، تورم، تعرفه واردات و بهره بانکی عوامل تاثیر گذار در صنعت خودرو است، حال زمانی که خودروسازان با نرخ بهره بالا روبرو هستند چطور می توانند به رقابت با رقبای خارجی فکر کنند.

گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

میرخانی رشتی عضو انجمن خودروسازان مهمان تلفنی برنامه ریشه مشکل کنونی خودروسازان را سیاست گذاری اقتصادی و مالی دولت دهم یاد کرد و گفت: بحث قیمت گذاری خودرو که در دولت دهم بنیان گذاری شد، نتیجه ای جز بدهی 6500 میلیارد تومانی خودروسازان به بانک ها نداشت.

او مشکل دیگر را عدم رشد دانش فنی در صنعت خودروسازی عنوان کرد و افزود: عدم سرمایه گذاری در خرید دانش فنی در تمامی سطوح موجب شده تا با استانداردهای روز فاصله داشته باشیم، متاسفانه ما در تمامی صنایع نگاهمان را تنها به امروز دوخته ایم و برای آینده هیچ برنامه ریزی نکرده ایم.

او گفت: زمانی که ماشین آلات و دانش فنی به روز نشود به دنبال آن هزینه های تولید بالا می رود در نتیجه صنعت برای جبران کاهش نقدینگی به سراغ خرید ماشین آلات دست دوم حرکت می کند که نتیجه ای جز رشد هزینه های تولید ندارد.

عضو انجمن خودروسازان افزود: نداشتن دانش فنی و غرور اضافی ریشه اصلی بدهکاری های امروز است.

گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

قناتی مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت دیگر مهمان تلفنی برنامه با اشاره به اینکه این بدهی ها در مدت کوتاهی ایجاد شد اما آثار پایدار و طولانی مدتی روی صنعت خودروسازان داشت گفت: مجموعه این بحران ها موجب شد تا خودروسازان نتوانسنند جریان مالی را به خوبی هدایت کنند.

او افزود: این بدهی ها تنها به یک خودروساز داخلی مربوط نمی شود و در حقیقت همه خودروسازان کشور را مبتلا کرده است.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۷°    ۲۹°