بررسی تعامل مجلس و دولت در موضوع رای اعتماد

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر و پیام رسان سروش irinn_channel@      
13:01 - پنجشنبه 28 دی 1396
در پي آتش گرفتن يک اتوبوس در شمال غرب قزاقستان ۵۲ نفر کشته شدند ایتارتاس: روسیه تحویل سامانه موشکی«اس ۴۰۰» را به چین آغاز کرد روسيه اتهام واشنگتن درباره نقض تحريم هاي سازمان ملل را عليه کره شمالی بي اساس دانست ارتش ترکیه سطح آماده باش نیروهای خود را در مرز سوریه افزایش داد وزارت خارجه سوریه: حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه غیرقانونی و نقض حقوق بین الملل است وزارت خارجه سوریه: ما به کمک های آمریکا حتی به اندازه یک دلار نیاز نداریم مسئول آرشیو اطلاعات رژیم صهیونیستی به مخفی کردن اسناد جنایات این رژیم اذعان کرد
کد خبر: ۵۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
مجلس و دولت از تعامل قوه مجریه و مقننه در انتخاب وزرای پشنهادی گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما تصور می کردیم هر 17 نفر وزیر پیشنهادی رای بیاورند، وزیر نیرو  نیز اگر ارتباطات و گفتگوی بیشتری با نمایندگان داشت طبیعتا ایشان هم رای می آرود.

بررسی تعامل مجلس و دولت در موضوع رای اعتماد 
پزشکیان در ادامه از دغدغه های مجلس برای را اعتماد به وزرا گفت. وی افزود: نوع نگاه یکسان نبود ولی اکثریت چیزی که دریافت می شد این بود که برنامه وزرای پیشنهادی در چارچوب قانون است اما متاسفانه روش مشخصی برای برنامه نوشتن وجود نداشت. وزرا باید در یک چارچوب برنامه های خود را اعلام کنند که وزرا چارجوب مشخصی و هماهنگ باهم نداشتند. هر وزیر برنامه های خود را داشت و هرکدام از نقطه نظر خود برنامه ها را گفته بودند که این برای مجلس کار سختی بود که بتواند برنامه تک تک وزرا را در یک هفته بررسی کند. 
 
امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز گفت: در قانون اساسی اموری هستند که مخصوص مجلس است و آن نظارت بر کارکرد دستگاه هاست و برخی نیز در حیطه اختیارات قوه اجرایی است.
بررسی تعامل مجلس و دولت در موضوع رای اعتماد 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی صلاحیت بررسی وزرای پیشنهادی را دارد اما تشکیل کابینه کاری مشترک بین مجلس و دولت است، زمانی که دولت افرادی را به مجلس تحت عنوان کابینه معرفی می کند پیش بینی می کند که همه رای بیاورند و ما هم نظرمان این بود که هر 17 نفر رای اعتماد را از مجلس بگیرند، در این دوره با همکاری دولت و مجلس بستری متفاوت ایجاد شد و عملا نظر وزرای پیشنهادی استماع شد و به این ترتیب کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در بستری کارشناسی شده صورت گرفت.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بخاطر اینکه وزرا نشست های مختلف با کمیسیون ها و فراکسیون ها و نمایندگان مجلس داشتند. نوع سوالات و دغدغه های نمایندگان در هریک از این برش ها متفاوت بود اما آنچه که در این دوره مهم بود دغدغه اصلی نمایندگان در تولید، اشتغال، تولید ملی و مسائل اساسی کشور بود و اینکه دغدغه نمایندگان مخالف و موافق ویژگی خاصی داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱°    ۱۱°