شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور

irinn | وب سایت شبکه خبر

02:00 - سه‌شنبه 28 آذر 1396
لبنان اقدام رژيم صهيونيستي به نقض قطعنامه هاي سازمان ملل متحد را محکوم کرد
کد خبر: ۵۳۱۶۹۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
یک فیلم‌نامه نویس عرصه سینما معتقد است: چون سینما یک صنعت گران به شمار می آید، باید مشتری داشته باشد و تلخی ها و خوشی ها در این عرصه کنار هم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
فرهاد توحیدی فیلم نامه نویس در برنامه شهر فرنگ گفت: سینمای ایران هویت دارد، البته راه سینمای کمدی ایران هموارتر است. سینمای اجتماعی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و به مسائل مختلف کشور پرداخت و آثار مختلف را به یکدیگر پیوند داد.

 او ادامه داد: یکی از مهمترین این افراد سینماگر در این حوزه، داریوش مهرجویی بود که سنت و تجدد را به هم پیوند داد. آثار او نمونه گویای این واقعیت است.

توحیدی تصریح کرد: اندیشه ورزان حوزه علوم انسانی ما انگیزه ای برای حل مشکلات جامعه ندارند، زیرا پشتوانه مالی ندارند و بیشتر از توان مالی خود استفاده می کنند.
 
او افزود: طی دوسال گذشته، آسیب های اخلاقی که در نهاد خانواده پیگیری کردیم به گونه ای بود که در 80 درصد فیلمها، خانواده سالم وجود ندارد، یا مادر نیست یا پدر و به نوعی مشکل خانوادگی موجود است.
 
شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور 
 
توحیدی با ذکر آماری از رشد طلاق گفت: در تهران آمار طلاق 33 درصد است، یعنی از هر سه خانواده یک خانواده طلاق گرفته و اینها بازتاب مناسبات اجتماعی نامناسب است.
 
این فیلم نامه نویس عرصه سینما تاکید کرد: اگر قصد نمایش و ساخت فیلم دارید، باید به حد و توانایی جامعه برگردید.
 
وی تاکید کرد: باید تماس مستمر و دائمی با اندیشه و علوم انسانی برقرار باشد. همچنین منابع تغذیه برای سینمای سالم تامین شود.
 
توحیدی در تبیین نیازهای روز سینمای کشور گفت: چون سینما یک صنعت گران به شمار می آید، باید مشتری داشته باشد و سینمای ملی باید دستش در جیب تماشاگر باشد، ضمن اینکه اینکه تلخی ها و خوشی ها در این عرصه در کنار هم باشد.
 
 تقی آزاد ارمکی جامعه شناس نیز دیگر میهمان برنامه گفت: در جامعه ما نگاه اجتماعی بر اساس بنیان های دقیقی نیست.
وی افزود: در تاریخ 40- 50 ساله سینما نهایتا باید به تعابیر دقیقی دراین باره رسیده باشیم.
 
 شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور
 
او ادامه داد: مثلا در مقوله خانواده و طبقه اجتماعی، خانواده و چالش های اساسی آن پیگیری نمی شود، اما بیانی از یک آشوب اجتماعی گفته می شود.
وی ادامه داد: در حقیقت، فیلم های اجتماعی ایران کارشناسی علمی و فرهنگی نمی شوند و بیشتر به اتفاقات می پردازند، نه نکته ها.
اما در کشورهایی نظیر آمریکا و ژاپن معمولا یک دگردیسی تاریخی به همراه فیلم بررسی می شود.
 
ارمکی گفت: کشور ما در مسیر تغییرات اساسی قرار گرفته و همین باعث افزایش درصد طلاق شده است.
 وی در خاتمه تاکید کرد: کسانی که عضو سینما هستند باید تحملشان را بالا ببرند.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۴°    ۱۶°