گفتگوی 18:30/ ریشه‌یابی آلودگی هوای تهران

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
14:06 - دوشنبه 29 آبان 1396
رئیس پلیس راهور: ثبت مکانیزه تخلفات موتور سیکلت ها در تهران از اول آذر ۹۶ اجرا می شود هواشناسی: بارش ها از امروز تا چهارشنبه در غرب کشور از جمله مناطق زلزله زده کرمانشاه شدت می گیرد هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در این مناطق هشدار داد در برخی مناطق جنوب غرب، گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود هواشناسی: دمای هوا در استان های حاشیه دریای خزر امروز و فردا افزایش می یابد خلیج فارس امروز مواج است؛ شناورهای سبک از تردد خودداری کنند هوای تهران، کرج، اراک و اصفهان برای گروه های حساس، ناسالم است تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر و پیام رسان سروش: irinn_channel@
کد خبر: ۵۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران معتقد است، افزایش آلودگی هوای امسال پایتخت مربوط به گرد و غباری است که باد آورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمد رستگاری در گفتگوی 18:30 گفت: دو نوع آلایندگی هوا وجود دارد که یکی مربوط به مواد احتراقی و دیگری مربوط به گرد و غبار است که طی چند روز اخیر، شاهد افزایش این نوع از آلاینده ها در شهرهای صنعتی هستیم.
 
او گفت: 80 درصد آلودگی های احتراقی مربوط به وسایل نقلیه می باشد که امسال وزش باد کمکی به تمیز شدن هوا نکرد.
 
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تهران مشکلات اقلیمی دارد افزود: انتشار مواد احتراقی سال به سال در تهران کاهش یافته است، اما این موضوع به قدری بزرگ است که هر چه تلاش می شود، باز هم اثرات آن ملموس نیست.
 او گفت: مسئله حل مشکل هوای تهران فراتر از طرح زوج و فرد است و این طرح الویت دهم ماست. 

گفتگوی 18:30/ ریشه یابی آلودگی هوای تهران

سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت دیگر میهمان برنامه در ادامه گفتگو، با انتقاد از مدیریت شهر تهران از گذشته تا به حال، گفت: مشکلی در رفع آلودگی تهران نیست که قابل حل نباشد؛ بنابراین با توجه به تجربه های کشورهای دیگر در این باره و اقدام به موقع، باید در رفع آلودگی هوا اقدامات موثری صورت گیرد.
 
مهماندار گقت: تهران زیرساخت های مناسبی ندارد و  80 درصد خودروهای پایتخت از آلوده‌کنندگان هوا می باشند و به علت اینکه حمل ونقل عمومی را کم توسعه داده ایم، بیشتر مردم تهران از خودروهای شخصی استفاد می کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: طرح زوج و فرد نیز هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوای تهران ندارد و وقتی این طرح اجرا می شود، مردم از قسمت های دیگر شهر استفاده می کنند و چون هوا سیار است اگر در منطقه ای محدودیت ایجاد کنیم، منطقه دیگر آلوده تر می شود.

 او گفت: حدود 70 درصد اتوبوس های شرکت واحد تهران در سن فرسودگی هستند و بیشتر تاکسی ها هم فرسوده اند، علاوه بر این تمامی وسایل نقلیه از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور وارد تهران می شوند و از جنوب شهر تهران و از بزرگراه آزادگان عبور می کنند.

گفتگوی 18:30/ ریشه یابی آلودگی هوای تهران

وحید حسینی، مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران نیز در بخشی از این برنامه در گفتگویی تلفنی گفت: خودروهایی که موجب آلودگی شهر تهران می شوند با اعمال قانون باید مجبور به خروج از تهران شوند.
او گفت: طرح زوج و فرد هیچ اثری در هوای تهران ندارد، مشکل تعدد و ازدحام خودروها در شهرهای بزرگ دنیا هم وجود دارد و ناوگان شهر تهران باید به سمت تمیز شدن برود.
 
حسینی گفت: بنابراین توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی باید هدف همه مسئولان باشد.
 
گفتگوی 18:30/ ریشه یابی آلودگی هوای تهران

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران از تصویب و لغو  قانون اسقاط خودرو به ازای تولید یک خودرو، ظرف 24 ساعت انتقاد کرد و گفت: این قانون می توانست راه حل مناسبی جهت جایگزینی خودروهای فرسوده پایتخت شود.




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۹°    ۱۸°