کشف صدها سیاره بالقوه جدید

تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر و پیام رسان سروش irinn_channel@
22:55 - جمعه 29 دی 1396
" تقی روحانی" پیشکسوت و قهرمان اسبق وزنه‌برداری آسیا دار فانی را وداع گفت هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران: « پدیده ۰ ـ استقلال ۰ » ؛ « نفت تهران ۴ ـ سیاه جامگان ۱ » ؛ « سپیدرود ۲ ـ سپاهان ۱ » بازی تیم‌های فولاد خوزستان و پیکان در لیگ برتر فوتبال به علت گرد و خاک در اهواز لغو شد "ارتوئول سائلام" ترکیه‌ای تا پایان این فصل لیگ برتر فوتبال، سرمربی تراکتور سازی تبریز شد نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال: « مهرام ۸۳ ـ پتروشیمی بندر امام ۷۷ » هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان : « نماینده فارس ۱ ـ خیبر خرم آباد ۰ » ؛ « استقلال خوزستان ۰ ـ راهیاب ملل سنندج ۰ » ؛ « شهرداری بم ۳ ـ آذرخش تهران ۰» هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان : « همیاری آذربایجان غربی ۳ ـ ذوب آهن ۱ » ؛ « پالایش گاز ایلام ۰ ـ شهرداری سیرجان ۴ » ؛ « سپاهان اصفهان ۵ ـ پارس جنوبی بوشهر ۰» مرحله دوم پانزدهمین دوره لیگ شنا ایران با صدرنشینی « سرزمین موج‌های آبی » به پایان رسید
کد خبر: ۵۳۹۶۹۲
تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از کشف 219 جرم جدید در خارج از منظومه شمسی خبر دادند که به احتمال بسیار زیاد سیاره هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محققان ناسا همچنین اعلام کردند که 10 مورد از این سیاره ها احتمالا از نوع سنگی، به اندازه زمین و قابل سکونت هستند.
این داده ها حاصل ماموریت شکار سیاره فراخورشیدی تلسکوپ فضایی کپلر ناسا است. تلسکوپ کپلر از مارس 2009 تا مه 2013، حدود 145 هزار ستاره خورشید مانند را در بخش کوچکی از آسمان شبانگاهی در نزدیکی صورت فلکی سیگنوس مشاهده کرد.
بیشتر این ستاره ها در فاصله صدها یا هزاران سال نوری از ما قرار دارند، بنابراین احتمال کمی وجود دارد که انسان ها دستکم در برهه زمانی نزدیک بتوانند آنها را مشاهده کنند.
با این حال داده های تلسکوپ کپلر به ستاره شناسان نشان می دهد که سیاره های زمین مانند احتمالا چه تعداد هستند و احتمال کشف زندگی هوشمندانه فرازمینی چقدر می تواند باشد.
محققان اطلاعات زیادی درباره این 10 سیاره جدید ارائه ندادند و تنها اظهار داشتند که به نظر می رسد آنها تقریبا به اندازه زمین هستند و در منطقه قابل سکونت ستاره های خود می چرخند. منطقه قابل سکونت جایی است که منابع آب احتمالا پایدار و به شکل مایع و نه یخ زده وجود دارد، اما این داده ها تضمین نمی کند که سیاره های یاد شدده قابل سکونت باشند.
با این وجود محققان تلسکوپ کپلر حدس می زنند که تعداد بسیار زیادی سیاره مشابه زمین وجود داشته باشد، زیرا این تلسکوپ تنها می تواند آن دسته از سیاره های فراخورشیدی را مشاهده کند که از مقابل ستاره های خود عبور می کنند.
برچسب ها: سیاره ، کشف ، ناسا ، منظومه شمسی