کشف صدها سیاره بالقوه جدید

نسخه آزمایشی
14:02 - دوشنبه 29 آبان 1396
صندوق بازنشستگی کشوری: بازنشستگان تا ۳۰ آبان فرصت دارند تا نسبت به حذف یا اضافه بیمه تکمیلی خود اقدام کنند فردا ۳۰ آبان آخرین مهلت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی آزمون سراسری ۹۶ است ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­دبیر کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی: در حوزه جراحی های ارتوپدی نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نیست
کد خبر: ۵۳۹۶۹۲
تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از کشف 219 جرم جدید در خارج از منظومه شمسی خبر دادند که به احتمال بسیار زیاد سیاره هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محققان ناسا همچنین اعلام کردند که 10 مورد از این سیاره ها احتمالا از نوع سنگی، به اندازه زمین و قابل سکونت هستند.
این داده ها حاصل ماموریت شکار سیاره فراخورشیدی تلسکوپ فضایی کپلر ناسا است. تلسکوپ کپلر از مارس 2009 تا مه 2013، حدود 145 هزار ستاره خورشید مانند را در بخش کوچکی از آسمان شبانگاهی در نزدیکی صورت فلکی سیگنوس مشاهده کرد.
بیشتر این ستاره ها در فاصله صدها یا هزاران سال نوری از ما قرار دارند، بنابراین احتمال کمی وجود دارد که انسان ها دستکم در برهه زمانی نزدیک بتوانند آنها را مشاهده کنند.
با این حال داده های تلسکوپ کپلر به ستاره شناسان نشان می دهد که سیاره های زمین مانند احتمالا چه تعداد هستند و احتمال کشف زندگی هوشمندانه فرازمینی چقدر می تواند باشد.
محققان اطلاعات زیادی درباره این 10 سیاره جدید ارائه ندادند و تنها اظهار داشتند که به نظر می رسد آنها تقریبا به اندازه زمین هستند و در منطقه قابل سکونت ستاره های خود می چرخند. منطقه قابل سکونت جایی است که منابع آب احتمالا پایدار و به شکل مایع و نه یخ زده وجود دارد، اما این داده ها تضمین نمی کند که سیاره های یاد شدده قابل سکونت باشند.
با این وجود محققان تلسکوپ کپلر حدس می زنند که تعداد بسیار زیادی سیاره مشابه زمین وجود داشته باشد، زیرا این تلسکوپ تنها می تواند آن دسته از سیاره های فراخورشیدی را مشاهده کند که از مقابل ستاره های خود عبور می کنند.
برچسب ها: سیاره ، کشف ، ناسا ، منظومه شمسی