۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهریور | 2014 - 09 - 02
واژه را وارد کنید. بگرد
زمان انتشار خبر: شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶

بازتاب جهانی هواپیمای جنگنده ایرانی

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: رئیس جمهور ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده جهان را افتتاح کرد.

قاهر در رسانه های خارجی

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس جمهوری ایران افزود: این جنگنده تا کنون ساعت ها در آسمان پرواز کرده است و خلبانان از آن راضی هستند.

به گزارش گروه ترجمه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران با رونمایی از هواپیمای جنگنده قاهر 313 گفت: این جنگنده یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است.

این خبرگزاری به نقل از رسانه های ایران اعلام کرد، احمدی نژاد به هنگام رونمایی از این جنگنده گفت: مهندسان ایران جنگنده قاهر 313 را که یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است طراحی کرده و آن را ساخته اند.

 

این خبرگزاری به نقل از احمد وحیدی ، وزیر دفاع ایران اعلام کرد: جنگنده جدید قاهر 313 خصوصیات منحصر به فردی دارد که  راداری گریزی، بهره‌گیری از مواد پیشرفته و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته برخی از آنهاست.

وحیدی تاکید کرد: این هواپیما قادر است در باند کوتاه فرود بیاید و تعمیر آن به سرعت انجام می گیرد و برای نیازهای هواپیمایی ایران در جنگ های هوایی طراحی و ساخته شده است.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران هر ساله با مغتنم شمردن فرصت سالگرد پیروزی انقلاب این کشور و با اینکه در محاصره شدید بین المللی از نظر اقتصادی و تکنولوژی قرار دارد ، پیشرفت های بزرگ علمی و نظامی خود را ا علام می کند.

خبرگزاری فرانسه در پایان به پیشرفت های علمی و نظامی ایران در ساخت هواپیمای جنگنده ایرانی صاعقه در سال 2007 اشاره و اعلام کرد، ایران 20 فروند از این هواپیماها را به خدمت گرفته است.


خبرگزاری رویترز نیز در خبری اعلام کرد، رسانه های محلی ایران روز شنبه تصاویری از رونمایی یکی از مدرن ترین جنگنده های تک سرنشین به نام قاهر 313  پخش کردند.
این خبرگزاری ادامه داد، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در مراسم رونمایی این جنگنده ادعا کرد ، ساخت قاهر 313 نشان دهنده خودباوری و خوداتکایی ایران و پیشرفت در زمینه تکنولوژی نظامی است. وی گفت ، فعالیت های نظامی ایران اهداف تهدید آمیز ندارد و تنها پیام صلح ، دوستی و برادری با خود به همراه دارد. وی همچنین افزود ، پیشرفت های ایران در عرصه نظامی و فضایی تنها جنبه بازدارندگی و دفاعی دارد و به منظور تهدید و تجاوز به حقوق دیگران نیست.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز لحظاتی بعد در خبری اعلام کرد، رئیس جمهوری ایران روز شنبه در مراسمی از تازه ترین جنگنده ایرانی ، با نام قاهر 313 رو نمایی و ادعا کرد ، این جنگنده رادارگریز است.
این خبرگزاری در ادامه با اشاره به سخنان احمد وحیدی ، وزیر دفاع ایران ادامه داد، کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفته است. وی در تشریح ویژگی‌های این جنگنده نیز افزود، این جنگنده پیشرفته ،  با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

بازتاب رسانه های خارجی از رونمایی جنگنده قاهر توسط رئیس جمهور

پایگاه خبری انباء مسکو نیز با پوشش خبری رونمایی از هواپیمای نظامی ایرانی قاهر 313 اعلام کرد، ایران یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی را رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری انباء مسکو، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ، هواپیمای نظامی فوق پیشرفته قاهر 313 را رونمایی و اعلام کرد .
براساس این گزارش هواپیمای قاهر 313 توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است و یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است که تا کنون هزاران ساعت پرواز داشته و خلبانان از عملکرد آن راضی هستند.
این خبرگزاری به نقل از احمدی نژاد می نویسد، جنگنده قاهر 313 یک طرح دفاعی است که نیروی نظامی ایران قصد ندارد از آن برای تجاوز به کشورهای دیگر استفاده کند و فقط استفاده از آن جنبه دفاعی دارد.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نیز همچنین رونمایی از جنگنده قاهر 313 را پوشش داد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور ایران یکی از جدیدترین هواپیماهای نظامی ایران را در جشن های سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، رونمایی کرد.
بر اساس گزارش ها،  این جنگنده که قاهر 313 نامیده می شود و شبیه جنگنده آمریکایی اف/ای 18 است ، توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.
روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی می نویسد، رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه برنامه های نظامی کشورش فقط برای اهداف دفاعی و بازدارندگی است ، گفت: هواپیمای نظامی جدید از پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی جهان است.
 
پایگاه خبری الیوم السابع با بازتاب رونمایی از جنگنده ایرانی قاهر 313 نوشت:جنگنده قاهر 313 شبیه جنگنده آمریکایی اف / ای 18 است و در ایران طراحی و ساخته شده است.
این پایگاه اینترنتی در ادامه اعلام کرد این رونمایی در سالگرد انقلاب اسلامی ایران انجام شده است
روزنامه الاهرام مصر هم با تاکید بر ساخت داخلی جنگنده ایرانی قاهر 313 نوشت: محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور یکی از جدیدترین جنگنده های ایرانی را رونمایی کرد.

نظرات کاربران

علی
Iran سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

از یه کیلومتری داد میزنه که ماکته.

امیر حسین کرمی
Iran جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

مرگ بر کسی که می گه اینا همش دروغه چون اونا منافقن

توحید
Iran چهار شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸

باید حداقل دو تا موشک زیرش جاسازی میکردن که نشون بده جنگندست

چ
Iran دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

به یاری خدا تمام دشمنان اسلام توسط ایرانیان شکست خواهند خورد

علیرضا م
United States پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

سلام من خیلی دیر این مطلب رو خوندم و به جای همه اونهایی که توهین میکنند و به ایرانی بودنشون افتخار نمکنند من افتخار میکنم و بدونید ما یاور نایب امام زمان و خود امام زمان هستیم و انشاا... با کوری چشم شما همینطور پیشرفت میکنیم

مهدی
iran چهار شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

خیلی کوچیک و عجیب به نظر می رسه اون سیم پیچی های عجیب و اون محفظه کوچیک و اون جوش کاری های ابتدایی

وطن یعنی همه عشق
Iran شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹

امیدوارم شروعی برای ساخت جنگندهای بعدی باشه خسته شدیم از بس از شوروی جنگنده خریدیم

سینا
Iran دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴

خیلی خوبه پیشرفته است

مهدی
iran دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳

زنده باد ایران خدا قوت،ایرانی یعنی غیرت یه نگاهیم به ما بندازید که استعداد داریم اما بخاطر گرونی یه عمود پوروازم نمیتونیم بسازیم از طرف بروبچه های رباتیک

حسین
Iran جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴

خدا قوت: لطفا پرواز این هواپیماها را هم در تلویزیون نشان دهید.

جبار سینگ
Iran دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴

قابل توجه کسانیکه فکر میکنن فتوشاپه،یا پروازش ندادن کسی ببینه: کجا تشریف دارین تا براتون پروازشششششش بدن ، شماها به خودتون میگین از نسل کوروش ...... واقعا حیفه،،،، زنده باد ایران

farhad
Finland دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱

عالی بود بنازم ایران سرزمین علم دانش افتخار می کنم ایرانی هستم دوستت دارم ایران

امیر علی
Iran شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۶

واقعا نظرات بعضی ها را می خوانم تأسف می خورم آیا اف 35 صدا ندارد اصلا معنی میده صدا نده در ضمن جدیدترین هواپیمای نظامی آمریکا، جنگنده عمودپرواز F-۳۵ نمونه اولیه(لاکهید مارتین ایکس-۳۵) در سال 2000 اولین پرواز آزمایشی را انجام داده و فقط دو تا تولید کرده اند و بعد در سال 2006 نمونه توسعه یافته(لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲) اولین پرواز آزمایشی را کرده و هم اکنون در حال طراحی و ساخت بوسیله شرکت لاکهید مارتین می‌باشد. تازه 2016 بکارگیری می شود اف35 هم هواپیمای رادارگریزه ولی بروید ببینید موتور کدام بزرگتر و پیداتر است این حرفها گیرهای بنی اسرائیلی هست مثل داستان آن فردی که پسرش سوار اسب بود مردم گیر میدادند وقتی خودش سوار میشد باز هم مردم گیر میدادن دفعه بعد هر دو سوار شدند مردم بازهم گیر دادند و می گفتند طفلکی اسبه! شما یا جاهلید یا معاند ولی بنظرم جاهل

حمزه
Iran جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

چرا صدا وسیما در این دام افتاد و یک خبر جعلی درست کرد . کاش می فهمیدند که هواپیمای رادارگریز پنهان کار است یعنی از طریق رادار یا صدای موتور هواپیما یا دستگاهای حرارتی نمی توانند آنرا شناسایی کنند . هواپیمایی که در تصویر از راه دور فیلمبرداری کردند و بعد ماکت قاهر را نشان دادند برای این بود وانمود کنند که آن هواپیمایی که پرواز می کند قاهر هست . که قطعا دروغ بود . بخاطر همین از دور نشان دادند که مشخص نباشد که قاهر نیست . بخصوص با آن صدای بسیار زیادی که هواپیما جنگی داشت .طبق اصول ساخت ، طوری موتورش را طراحی می کنند که صدای بسیار کمی داشته باشد و موتورهای آن مثل بوئینگ خارج و زیر بال هواپیما نیست . بخاطر همین در هواپیماهای رادارگریز اثری از موتور در بیرون هواپیما نمی بینیم . یا متخصصین هنوز معنی رادارگریز را نمی دانند یا اعضای صدا و سیما در جریان نبودند !

علی
Iran پنج شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱

با سلام جای تاسف است . نباید صدا و سیما اعتبار خود را خدشه دار کند . ممکن است امثال مادر بزرگ و پدربزرگ بنده که سواد کمی دارند و صبح تا شب فقط تلویزیون می بینند ذوق کنند . ولی شماها چه فکر کردید ! آیا تصور نکردید برای گروهی شک ایجاد کند که این ماکت است یا واقعی ! بجز عکس جعلی و فتوشاپی که در اینترنت گذاشته اند و نشان می دهد هواپیمای رادارگریز بر فراز دماوند پرواز می کند آیا تصویر یا فیلمی موجود است که نشان دهد هواپیما پرواز می کند !

حبیب
Iran دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

ناراحت نشید ولی این اصلا قیافش به جنگنده نمیخوره بیشتر شبیه پراید خودمونه تا جنگنده

محمد
Iran چهار شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

ما باید به داشتن چنین قدرتی افتخار کنیم.به امید پیشرفت بیشتر در آینده.

ممدم
iran جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴

فقط ایران

احسان
Iran دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

سلام دوستان .اگه ساخت همچین جنگنده ای راست باشه چرا پروازشونشون ندادن به قول خودشون 1000ساعت پرواز داشته آخه می ترکیدن 5دقیقه پروازشو نشون می دادن بعدش اگه هم راست باشه به احتمال زیاد موتور جنگنده میگ 29 رو گذاشتن روش که باز در مقایسه با رپتور وپک فا نسل سه هستش

علی
Iran یک شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

ب نازم ایران

مهدی
Iran جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲

دم بچه های هوافضاگرم

مسلم
iran جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸

سلام-قصد جسارت ندارم، ولی خوب بود دوستان اول می گفتند چقدر از دانش هواپیما اطلاع دارن بعد نظر می دادند.

استاد علی
Iran پنج شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰

عالی بود

حسن
iran پنج شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲

سلام دوستان از اونجایی که نظراتتونو خوندم بذارید رک بگم که اکثریتتون از ایرودینامیک و هواپیما جنگنده و جنگهای هوایی واستراتژی هوایی اطلاعی ندارید!!!ببخشید ولی این یه واقعیته. با توجه به مشخصات و قابلیتهایی که داره نمیگم بهترین!ولی جزو برتریتهاست و اینو اگه نبرد هوایی اتفاق بیفته شاهد خواهیم بود

ali
Iran یک شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۲

دوستان این هواپیما یک ماکته . یکی از بستگان ما تکنیسین هواپیماهای جنگندست تو نیروی هوایی ایران میگه این یک ماکته..قیافشو ببینید یک لگد به بدنش بزنید فرو میره

حسن
iran سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

خسته نباشد خداقوت ازدور دستتونو می بوسم یاعلی

reza bikar
Iran یک شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳

قاهر انقدر رادار گریزه که تا روشنش کنیم منفجر میشه اینتوری از دید رادار فرار میکنه.

farhad
iran پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴

مطمینم به گردپای f35 آمریکایی نمی رسه.شاید همین قاهره ای که میگن فقط تونستن ماکتشئ بسازن !!!!!

حمید
Iran پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶

طراحی خوبی داره ولی اندازش کوچیکه

رضا
iran سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹

کاش پروازشم نشون میدادن تا باور کنیم امیدوارم واقعیت داشته باشه

رضا
iran یک شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

بابا دست بردارین اگه راست میگین چرا از لحظه پروازش چیزی نشون نمیدین یقین دارم اینم یه لاف نظامی و ماکتی بیش نیست

ارشیا
Iran جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵

دست مهندسین ایرانی درد نکنه تبریک میگم به رهبر ایران.بااین هواپیما ما در جنگ های هوایی پیروزیم.

شایان
Iran چهار شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

این کجاش شبیه f18? هیچ شباهتی بینشون نیست قیافش به هواپیماهای جاسوسی میخوره که طوری طراحی میشن که رادارگریزی در مرحله اول اولویت باشه ولی به صورت یه جنگنده ساخته شده به نظر 1 موتورست که این قابلیت ساعت پروازیش رو افزایش میده ولی سرعتش پایین میاد دیگه هرچی که هست دمشون گرم کشورای محدودی میتونن به تعمیر قطعات جنگنده فکر کنن چه برسه بسازن راستی در مورد موتورش احتمالا یه موتور روسیه البته فرقی هم نمیکنه در ساختن جنگنده چیزی که مهمه بدنه جنگندست از هر موتوری میشه استفاده کرد.

فریدون
Iran یک شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

فتوشاپ نیست؟ خدا کنه این یکی راست باشه. داغون شدیم از بس دروغ شنیدیم

علی
Iran شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

عالیه هرجه باشد خدا پشتیبان سپاهیان فداکار اسلام و ایران باشد

ناصرژاله قلی
Iran شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

من عاشق پرواز باجنگنده بودم وهستم وبه وطنم افتخار میکنم .بیاییدوطن را ما جوانان بادرس وپیشرفت به جایی برسانیم که کل دنیا در حیرت بمانندواین جز صداقت وکمک به هم نه در مقابل هم تحقق پیدا نمیکند.نشان دهید ماکه هستیم

علی
Iran پنج شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶

ما توانستهایم و به راه خود ادامه میدهیم.

ما می توانیم
iran یک شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶

رهسپاریم باولایت تا شهادت

morteza
Iran یک شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۴

حیف که عمود پرواز نیست

سعید
Iran پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

دست همه دانشمندان رو میبوسم افتخار میکنم به ایرانی بودنم.خدا یشتو بناهتون.روز به روز بهتر.... تشکر تشکر

ملیحه
iran یک شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶

فقط اینو میتونم بگم که دم جوونای ایرانی گرم.... واقعا خسته نباشین

امین
Iran جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵

بعضی ها هی مسخره میکنن میگن با همکاری کشورهای دیگه این هواپیما ساخته شده ولی باید بدونن که کشوری مثل آمریکا هم اکثر دانشمنداش اهل کشورهای مختلف از جمله ایران هست.

هادی
iran پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۵

دمشون گرم به ایرانی بودنم افتخار میکنم

محمد
Iran سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹

دمتون گرم متاسفانه یه سری ها حتی از داخل خود مملکت منافق و خود فروش تشریف دارن یعنی چشم دیدن پیشرفت مملکت رو ندارن ولی من خوشحالم از اینکه پوزشون به زمین مالیده میشه.به امید روزی که ایران در اوج قله های پیشرفت قرار بگیره یا علی مدد

داود ززز
Iran سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶

با همکاری چین اسمش جی ال ایکسه؟؟؟

چنگیز
Iran یک شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

خداقوت ،خسته نباشید مهندسان ایرانی هر چنداگر فقط ایده این تولید ایرانی راداشتید اگر عمده تکنولوژی هم مال جای دیگری باشد بازهم شما راخداقوت،دست مریزاد ،روز مهندی بر شما عزت افرینان مبارک .

سینا
Iran جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳

ما از پیشرفت و سر بلندی ایران خوشحال میشیم ولی این دروغ ها رو نزنید برم سایت های جهانی رو بخونید تمام کارشناسای دنیا به این جنگده خندیدن ،اصلا به این میگن یه ماکت ........بغضیا شونم ایران عزیزمون رئو بابت این حرکت مسخره آقایون کلی مسخره کردن.....زنده باد ایران بدون دروغ

یه نفر
Iran چهار شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۸

از نظر طراحی بدنه طرحه نوینی هستش البته این نکته قابل ذکره که به گفته خیلی از صاحبنظران این جنگنده کمی شبیه F22 آمریکا مخصوصا در نوک دماغه مخروطی شکلشو و کانپی هواپیماهستش . اما یک سوالی که برای من پیش اومده کوچیکی ورودی هوای موتوره این جنگندست درسته برای جلوگیری از شناسایی توسط رادار ، ورودی هواپیما کوچک طراحی شده اما میتونه تو سرعت بالا و ارتفاع کم برای موتور مشکل بوجود بیاره مخصوصا که این پرنده از نوع تک موتوره هستش میتونه به قیمت از دست رفتن پرنده تموم بشه البته هنوز از جزییات این پرنده مثل اویونیک و مدل موتور و همچنین میزان حمل تسلیحات و نوع تسلیحاتی که میتونه حمل کنه چیزی منتشر نشده در آخر باید گفت که آیا این پرنده میتونه خودش و در شرایط بحرانی وقتی با با فوجی از جنگنده های پیشرفته ای مثل F22 F35 B2 روبرو میشیم نشون بده یا نه

سید جعفر حسینی
Iran چهار شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹

سلام بنده بسیاری از این نظرات رو خوندم. چند مطلب رو بگم: 1. اینکه ظاهرش شبیه فلانه، اینطوریه و چرا اینجوری نیست ... نشد انتقاد. دست اندرکاران یک طرح باید ببینن چه شکل و جنسی میتونه کارایی بهتری داشته باشه. 2. اسم نشاندهنده جهت گیری و اعتقاد ماست و عربی بودن آن به واسطه اعراب نیست بلکه زبان دین و اعتقاد ما عربی است. 3. چرا باید اینهمه اوضاع را نادیده بگیریم. مطمئن باشید اگر چیزی نبود از همه زودتر رسانه های خارجی می گفتند. 4. خودباختگی چرا؟ اینها اگه می تونستند به فرموده قرآن از هیچ نابکاری در حق شما رویگردان نیستند. 5. قرآن می فرماید: شما برترید اگر مومن باشید. و ... امیدوارم دیگه رمز سیادت مسلمانان را در قرون اولیه اسلامی که دانش را از ما میگرفتند دریافته باشید. ما باز هم می توانیم به آن جایگاه برسیم اگر و فقط اگر به آموزه های دینمان اسلام عزیز عمل کنیم.

poria
Iran دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷

ایران از هر نظری بد باشه اما از نظر جنگی با ابر قدرت جهان انگلیس برابری میکنه

رضا
Iran شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۰

باور کنید ماکتش دشمنان به هراس می اندازه

علی
iran شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶

عشق من وطن 22 بهمن باپیشرفت جنگندها مردم راخوشحال کنید لبیک یا خامنه ای

h
iran شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷

کپی برداری ناقصی از F 35و F 22 در اون دیده می شه هر چند این خودش نشون میده ایران وارد مرز ساخت تسلیحات پیشرفته می شه

محمد
iran جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵

ساختن یه ماکت که این همه داد و غال نداره . کدوم احمقی باورش میشه که کشوری که همه درها بروش بستست بتونه تکنولوژی ساخت موتور و رادار و کامپیوتر و سیستمهای اویونیکی رو داشته باشه .. ما صنعت متالوژی در اختیار داریم ؟؟؟؟؟؟؟

هادی
Iran جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۶

هواپیمایه با حالیه دمتون گرم

سام
Iran پنج شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱

ما امریکا را زیر پا میگزاریم

مرتضی
United States چهار شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

هروقت دلار رو کنترل قیمت کردین جنگنده استلیت هم میسازین

سعید
iran سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴

سلام.ما ثابت کردیم مرد روزهای سخت ایم.آمریکا .اسرائیل. بدانندجانمان فدای رهبر لبیک یاخامنه ایی.

متین
Iran سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲

با احترام به نظر همه دوستان عزیز! برخی از دوستان مطالبی رو عنوان میکنند که ایکاش یه کم با دید بازتر ومنصفانه تری مطرح بکنند چون میدونید که نقد حساب شده وسازنده بهتر از تعریف وتمجیدهای الکی هستش!مثلا در مورد شکل ساخت هواپیما انتقاد شده که خب مطمنا چندین کارشناس زبده هوانوردی وخلبانی در موردش نظر داده اند مستحضر هستید که هواپیما رادارگریز هستش پس جهت گریز از امواج رادار باید شکل خاصی مخصوصا در لبه ها داشته باشه!دوم در مورد موتورش ومشخصاتش وحتی اینکه ساخت داخل نیست صحبت شده که خب بطور خلاصه عرض کنم که کارایی یک وسیله صرفا قدرت موتور وشکل نیست بلکه مجموعه ای از عوامل دست به دست هم میدن تا یک وسیله رو کارآمد کنن!مثال شما توجه کردین که یکی از مزیت های این هواپیما اینه که نگهداری آسان وتعمیر سریعی داره؟در مورد ساخت داخل بودنش هم نظر شخص بنده اینه که اگه حتی چهل پنجاه درصد این هواپیماهم ساخت داخل باشه باز یک مزیت دفاعی ونظامی برای کشور محسوب میشه! توجه داشته باشید که کشور ما دایما بصورت بالقوه وبالفعل مورد تهدید قرار میگره وساخت چنین هواپیما وتسلیحاتی از این دست در چنین شرایطی نیروی بازدارندگی قوی در مقابل کشورهای متخاصم محسوب میشه! با تشکر

یک نخبه
Iran دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳

خواستم به اقا علیرضا بگم به پهباد امریکایی که اوردیم پایین فکر کن مگه اونو آمریکا نساخته بود مگه علمشون پالاتر نبود پس چی شد الان اون پهباد آمریکایی40 میلیارد دلاری دست ماست

طاها
Iran دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۴

درودخداوند بر دانشمندان ایرانی که اینطور دشمنان ایران را سرافکنده کرده اند.

رضا
Iran دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸

خسته نباشید.ولی اینهمه زحمت کشیدین و آخرش اسم عربی گذاشتید حالم گرفته شد.

مهدی
Iran دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰

این هواپیما باعـث افتخار ما ایرانی ها و سرافکندگی دشمنان ماست

حسن پور
Iran دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۲

خدارا شاکریم که همینقدر هم توانستیم ،به امید فردای بهتر ،همراهی حضرت حجت (ع)

میلاد
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸

اگر واقعا قدری از ایمان شناخت داشته باشیم متوجه میشیم که یک شبه میشه ره صد ساله رفت . من ایمان دارم.

جواد . ک
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۹

ایران سرافراز و فرزندان پرافتخار میهنمان یکبار دیگر خودباوری و قدرت بی بدیل خودرا به جهانیان نشان داد.

پسری از ایران زمین
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۷

من می خوام بگم به کل دنیا که کسی نمیتونی برای ایران شاخ شونه بکشه نه اسرائیل نه امریکا هیچکدومشون مالی نیستند اسرائیل که یک نمونه از اینده ی حملات خودشو در جنگ 8 روزه ی فلسطین دیدند که اگر حمله کنند این دفعه هزاران هزاران موشک فجر و شهاب تو سرشون می خوره پس هیچکدومشون مالی نیستند و فقط اسم در اوردند ما ایرانی ها اگر بخوایم با توکل به خدا و امامان به تمام قله های علمی رودست پیدا می کنیم و اگر کسی قصد تجاوز و قصب خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته باشه انچنان جواب کارشو بدیم که دیگر تو خواب شبش فکر حمله به ایران رو نبینه خسته نباشید ای کسانی که برای امنیت ما می کوشید ما همه پیرو راه ولایتیم

فرید
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

به درد پار کها و شهربازی ها میخوزه.ظاهرش شبیه انواع خارجی نیست یه چیزی تو مایه های خودروی ملی-پول ملی-اینترنت ملی-کفش ملی...

حیدری م.ر
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴

این افتخار بزرگ را به تمامی ملت ایرات تبریک می گویم. کسانی که در زمان جنگ هشت ساله اوج فقر تسلیحالی ایران در مقابل سایر کشورها را دیده اند ، بخوبی اهمیت ساخت و تولید و بکارگیری تسلیحات ساخت داخل کشور را برای جلوگیری از حمله احتمالی دشمنان این مرزوبوم می دانند. در خاتمه یاد آور می شوم که هر چه صنعت نظامی یک کشور پیشرفت نماید ، بتدریج باعث انتقال تکنولوژی از صنایع نظامی به سایر صنایع و خدمت به مردم و در نتیجه ایجاد اشتغال برای جوانان می گردد. صمیمانه از همه سیاستگذاران ، دانشمندان ، مهندسان ، تکنسینها ، کارگران و حتی نظافتچی هایی که در این مجموعه خدمت میکنند ، سپاسگزارم و از خدوند توفیق روز افزون را خواستارم. حیدری - یکی از کوچکترین مردم ایران زمین ، کسی که مشکلات نظامی و مردمی ،در زمان جنگ را از نزدیک لمس کرده

مهردادمدیری
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸

خدا آن ملتی را سرور داد که تقدیرش به دست خویش بنوشت به آن ملت سروکاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت

شاهین
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

کجاش ایرانیه؟ موتورش؟ نرم افزار تحلیلش؟ پوششش؟ چرخاش؟ طراحی؟

محسن
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴

زنده باد ایران زنده باد دانشمندان وطنم .افتخار میکنم که فرزند این مرزو بومم.

نیما
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

شکل ظاهری مهم نیست مهم کاربردی بودن است که در اسلام توصیه شده ظاهر را حفظ کنید باطن مهم نیست

آرمن
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸

آفرین ،خسته نباشید به آفرینندگان این پرنده زیبا یادمون نره.

ایرونی
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

دممون گرم ولی قیافش خیلی عقب افتاده هستش.

محمد
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

پرواز کردن قاهر313 رو ندیدیم اگه فیلمی یا عکسی از پروازشو دارید بذارید ماهم ببینیم

پویا
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

این جنگنده شباهت زیاذی با جنگنده اف 22و در بالکهای جلو شبیه به سوخو 35 روسیه است امیدوارم که قابایتهای انها را هم داشته باشه کاشکی لا اقل اول اسمش را اف نمیزاشتن

حبیب
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

این قدرت وتوان هرروزبیشترخواهدشدایرانیان باهم یک دل ویک صداباشیم باامیدبه خداوپشتیبانی ازمسئولین دلسوزکشورمان - البته این رابه خاطرداشته باشیم که درهرجای افرادجاه طلب ومغرز وجوددارد

nima
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱

دمشون گرم، لبشون پر خنده و تنشون سلامت . دستشون هم درد نکنه

عیسی
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲

این خیلی خیلی شبیه G5 چین نیست!؟؟؟

امین
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

با سلام دوستان چرا مشخصات این هواپیما از قبیل ارتفاع پروازی،نوع رادار،موتورها،میزان تحمل فشارg و ...را انتشار ندادن؟ چرا حتی نذاشتن پرواز کنه؟ مقایسه این هواپیما با تکنولوژی پایین با f/a 18 سوپر هورنت مثل مقایسه پراید ساخت ایران با کادیلاک ساخت آمریکاست.به جای این نمایش ها شاید باید به فکر هواپیماهای مسافربری ایران بود که موقع سوار شدنش مسافرها اشهدشونو باید بخونن.به امید سرفرازی ایران.

ahmad
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۵

تبارک اله از نظر ایرودینامیکی فوق العاده است. دستشون درد نکنه

مهدی قره قاشلو ازارومیه
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۶

باعث افتخاره

محمد
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱

من واقعا براشون متاسفم که این جنگنده رو با این ظاهر بسیار زیبا و مفهومی با آیرودینامیک فوق العاده با یک جنگنده ای مثل F18 مقایسه میکنند لااقل می گفتند F22 یا F35 یک شباهت های جزئی داشت این طراحی بسیار زیبا رو باید با طراحی های منحصربه فرد و مفهومی و آیرودینامیک یک خودروساز مثل لامبورگینی رونتون مقایسه می کردند حالا که پروژه F35 آمریکایی که به گفته خودشون پیشرفته ترین جنگنده دنیاست هم به خاطر مشکلاتی که بیشتر اقتصادی است متوقف شده این رونمایی یک تو دهنی بزرگ به کشور ابرقدرتی است که جز تحدید و فشار و تحریم هیچ کاری نمیتونه بکنه در آخر میخوام یک حقیقت تلخ رو بگم اگر آمریکا تونست یک ابرقدرت بشه و اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید فقط یک دلیل داشت و اون یک اقتصاد قدرتمند در برابر یک اقتصاد ضعیف بود تغییر یک نرخ دلار ثبات اقتصادی ما رو در آستانه نابودی قرار داد ثباتی که هنوز هم در معرض خطره! و این نشون میده که دشمن با تمام قدرتش وارد صحنه شده. ما که یک چنین صنعت و متخصصین توانمندی داریم جا داره که به اقتصادمون که پشتوانه این پیشرفته توجه بیشتری داشته باشیم اگه به صنایع دیگه که ارزش افزوده ایجاد میکنن هم یک کم اهمیت بدیم حتما میتونیم پیشرفت های چشم گیری در بخش های دیگه چه اقتصادی چه غیر اقتصادی داشته باشیم

علی
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۷

سلام بر دلیرمردان جانبرکفان وگمنامان عرصه تولید

ابوالفضل
iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۲

زنده باد ایران و ایرانی. عشق است ایران.مرگ بر آمریکا

عزت الله حاج حسینی
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۸

به کوری چشم دشمنان این مرزوبوم سربازان امام زمان در هر پست و مقامی برای سرافرازی ایران عزیز تلاش می کنند تا هرگونه یوق اسارت را از گردن این مردم بردارند و به حمد خداوند توانا روز به روز به موفقیت های قابل تحسین دست پیدا می کنند (خداوند به تمام شماقوت و نصرت عنایت فرماید)انشاالله روز 22بهمن در راهپیمایی سراسری ضمن شرکت کسترده پیمان مجدد خودرا با آرمانهای انقلاب اسلامی محکم تر خواهیم کرد. موفق باشید

عزت الله حاج حسینی
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱

به کوری چشم دشمنان این مرزوبوم سربازان امام زمان در هر پست و مقامی برای سرافرازی ایران عزیز تلاش می کنند تا هرگونه یوق اسارت را از گردن این مردم بردارند و به حمد خداوند توانا روز به روز به موفقیت های قابل تحسین دست پیدا می کنند (خداوند به تمام شماقوت و نصرت عنایت فرماید)

پیمان
Iran یک شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

یه نفر بگه این جنگنده قدرت مند تره یا جنگنده روسی که عمودی بلند میشه و افقی میره

متین
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵

من هم به نوبه خودم این موفقیت بزرگ رو تبریک میگم قابل توجه است که بدانیم بسیاری از خلبانان زبده ما تحصیلکرده ودانش آموخته خود کشور امریکا وبرخی کشورهای مطرح هواپیماسازی هستند وبسیاری از این خلبانان اساتید دانشگاهای نظامی کشور هستند ومسلما تایید این خلبانان نقطه قوت مهمی بر کارآمد بودن این هواپیما دارد مسلما با وجود همه جور مشکلات در کشور ارتقا توان نظامی در چنین شرایط بحرانی که دایما نیز در معرض تهدید کشورهای متخاصم هستیم به نفع کشور خواهد بود...به امید موفقیتهای روز افزون در همه جهات!

یک دانشجوی هوافضا
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴

آقا حسین ابن هم شد حرف. یعنی ملاک ارزیابی خوبی یا بدی کار ما غربیان. مگه همینها نگفتن پرتاب میمون به فضا دروغه(شبکه دویچه وله) درثانی اینکه یه خبرگزاری فرانسوی نظر بده یا یه شرکت ساخت هواپیمای فرانسوی خیلی فرق می کنه. البته بچه های ایران کار بزرگی کردند و ملاک ماهم خبرگزاریهای خارجی نیست...

احمد
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴

خدای وقثی که اخبار این جنگنده رو نشان داد حال کردم خیلی خیلی خوش حال شدم امیدوارم از همه نظر ایران پیشرفت کن چه اقتصاد چه نظامی چه فرهنگی اجتماعی در ضمن ولی به خبر فرستادن موجود زنده(میمون)به فضا واسه من بیشتر خوش حال کننده بود زنده باد ایران و ایرانی

وحید
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۳

این هواپیما یکم شبیه هواپیمای ناسا x-36 اون فقط دم نداره وورودی هوای اون زیر بال قسمت جلو و استبلایزرش به صورت کامل می جرخه

مهدی
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۵

دستمریزاد.ایشالا که مسولان لیاقت این جوانان را داشته باشند

جلال
United States شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۵

فکر کنم این جمله امام کافی باشه:آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.......یعنی آمریکا سوسکه............

مهدی
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱

دستمریزاد.ایشالا که مسولان لیاقت این جوانان را داشته باشند

ناصر
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۹

تا کور شود هر آنکه نتواند پیشرفت این ملت غیور را ببیند. زنده باد ایران و ایرانی

مسعود
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۰

ایرانی هایی که این پیام را میخوانید.............باید به ایرانی بودن خود افتخار کنید و اجازه ندهید دشمنان دیرینه این مرزوبوم حتی یک لحظه شما را نسبت به این حقیقت که اکنون دشمنان اسلام در مقابل شما غیرت مردان به زانو درآمده و اعلام ناتوانی و عجز نموده اند , ظنین کنند. واما پیام من و همه دانشجویان که بنا به فرموده ی رهبر کبیر انقللاب اسلامی و بنیان گذار این بیداری اسلامی در تاریخ(امام خمینی (ره)),که سربازان من در گهواره ها خفته اند,اکنون همان سربازان به کوه هایی استوار تبدیل شده و دست به دست هم,مشتی بر دهان دشمنان انقلاب شده ایم به شیطان بزرگ این است که : بدانید و مطمئن باشید,هرچه قدرهم که شما در دست آوردهای نظامی پیشرفت کنید,کشورعزیز من , ایران ,پابه پای شما در این عرصه پیش خواهد رفت و در نهایت این ملت ایران است که در نبرد بین حق و باطل پیروز خواهد شد.تا انقلاب مهدی,جهاد ادامه دارد.

احمد
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۱

ما می توانیم هوش - تفکر - قدرت جوان ایرانی

شمس
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶

فقط همین یک کلمه زنده باد ایران سرفراز باد ایران

سیاوش
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۳

خدایشش حال کردم عجب چیزی بود . امیدوارم تولید انبوه شه نه فقط 20 دونه !!!! ظاهرش قشنگه اما ادامای منطقی میدونن از ظاهر خیلی نمیشه به باطن پی برد. تا زمانی که اسم موتورش و مدل رادارش مشخص نشه لطفا خیلی باد به غبغب نگیرید . ولی انصافا خیلی مهندسی ساختنش به امید سربلندی ایرانی

علیرضا
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۳

آقایون عزیز آمریکا همونی است که زمان جنگ بهترین سلاح ها را به ایران فروخت وگرنه مطمئن باشید که اگر آمریکا به ما سلاحی نمیداد الان کشورمون مستعمره عراق بود خواهش میکنم اینقدر جنگ طلب نباشید شما با همه دنیا دشمن هستید از این ور به شاه و پسرش توهین میکنید از این ور مردم رو سرکوب میکنید از این ور همش میگویید مرگ بر آمریکا آخه معنی این کار یعنی چی .

علیرضا
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱

خواهش میکنم اینقدر گرد خاک راه نندازید ایرانی که هنوز هواپیمای مسافربری برای مردمش نساخته چه طوری توانسته هواپیمای جنگنده حرفه ای بسازد آقایان ما که خر و گاو نیستیم این ها همش با کمک های روسیه و چین و کره شمالی درست شده است خواهشا اینقدر گرد خاک به راه نندازید مطمئین باش آمریکا خیلی پیشرفته ترش رو داره آمریکا از زمانی که شما هواپیما نمیدانستید چی بود سازنده بهترین هواپیماها در دنیا بود ما ملت نادان نیستیم که حرفهای خام شما را بخریم .

مینا
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶

راستی دوستان نمیدونید موتور هواپیما هم سخت خود ایران هستش یا نه؟ من هر سایتی میرم جواب نمیدن ...

مینا
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۸

سلام وقتی تو تلویزیون گفت ایران هواپیمای جنگی ساخته گفتم بزار ببینم چه جوریه خدایش تا دیدم کف کردم ....ایران هر سه چهار سال یکی میاره ان شالله از نظر قدرت نظامی به جایی برسیم که اسراءیل که هیچ حتی امریکا از گوشه چشم هم نتونته یه نگاه کوچیک به وطنمون بکنه...ان شالله

صادق
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۱

ایول کارشون درسته باید یادآور بشم ما بهترین خلبانان رو هم داریم یاد شهید خلعتبری شیرودی ستاری بابایی گرامی این هواپبما رو باید هدیه کنن به این شهیدا یا علی

Majid
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲

`thank you very much

مهرداد
United States شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱

سلام. من در زمینه انواع جنگده هااطلاع دارم- این جنگده به هیج جنگنده ای شباهت ندارد -به سفاین فضایی شباهت دارد- به نظر می آیدآقای استیون اسبیلبرگ برای تولید فیلمهای فضایی برخورد نزدیک از نوع جهارم می توانند به ایران سفارش بدهند! البته در صورتی که موضوع جاسوسی در میان نباشد -

313
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲

خدا امریکایی هاو اسرائیلی ها رو هدایت کنه. اونایی که فک میکنن زدن به جنگ کردنه با اسلحه ی گرمه کاملا اشتباه میکنن اونا هم توی این 34 چار سال دارن باهامون میجنگن کافیه چشاتونو باز کنین .هم توی فرهنگ ورسانه وهم اقتصادی اجتماعی خیلی کار کردن وتا حد بسیار زیادی هم موفق بودن ولی حضرت باری تعالی خلف وعده نمیکنه انشالله که پیروزی بسیارنزدیکه..((الهم عجل لولیک الفرج العجل الساعه ان شاالله ))

اکبر
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۷

به نظر من این تنها 30 درصد ازتوان ایران است . باید دست همه دست اندر کاران این کار رو بوسید .یامهدی (عج)

م احمدی فر
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵

ما میبالیم به جوانان دانشمند و دست مایه های گهربار آنان. اما ای کاش این افتخارات با نامهای ایرانی به رخ دشمنان ایران زمین به ویژه کشورهای پایین دریای همیشه پارس کشیده میشد. پیروز و سر افراز باشید

هادی
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶

میدونید چرا عاشق ایرانیم چون 34سال جلوی تحریم ها ایستاده چون این همه شهید دادیم چون همیشه کنار هم هستیم رهبری داریم بنام سید علی

ali
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸

سلام من به نوبه خودم به ایرانی بودنم میبالم و خسته نباشید میگم خدمت همه زحمت کشان صنعت کران هوافضا کشورمون

رامین
Kuwait شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹

سلام خدمت شما شبکه خبر و سلامی محمدی و علوی به وطنم دارم صلوات الله علیهم کثیرا.هر چند که در قربطم اما اسم وطن را که میشنوم عشق میکنم و همیشه از راه دور دعایت میکنم که در پناه الله سبحان و تعالی باشی و خداوند مکر دشمنان را به خودشان باز گرداندوخدا نگهدارتان.یا علی

محمد
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷

سلام روی ابرقدرتها کم شد، دست مریزاد

علی
United States شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵

بحث پیشرفت و اینارو ولش کن؛یه تیکه میگم ختم کلام-فرانسه خودش دستی تو تجهیزات هوابرد و کلا تکنولوژی مکانیک و طراحی دنیا داره؛از این هواپیما تعریف کرده هیچ ..!کلی هم تعجب کرده واسه این علم و،طراحی و تکنولوژی... به هرحال دس مریضا داره-خدا هرچه بیشتر ایران و ایرانی رو سربلند کنه و عاقبت به خیر...

بهنام
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱

حقیقتا از ته قلبم به این نو اوری و ساخت جنگنده قاهر313 به خودم میبالم و به ایرنی بودن خودم افتخار میکنم و این حدیث پیامبر مکرم اسلام را به یاد میاورم که فرمودند اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس (ایران عزیز) بدان دست می یابند. این پیشرفت رو به همه کسانی که قلبشون به عشق ایران می تپه صمیمانه تبریک میگویم و دستو بازوی سازندگان ان رو می بوسم

امید
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴

واقعا غرور آفرین است.زنده وسربلند باشید

JaVaD_007
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷

سلام به همه خداییش باید بنازیم به ایران که بالاترین تاریخ توی جهان داره بگذریم که دوران قاجاریه گند زدن به مملکت انگار ارث باباشون بوده ولی شما یه کشور نام ببر تحریم 49% باشه نوی 34 سال بتونه این همه پیشرفت کنه که امریکا ابر قدرت جهان بیاد 13 سال پیش بگه من ایران میزنم و توی این مدت هیچ گوهی جز تحریم نتونسته بکنه یا یه مدت که اسرائیل شاخ بازی در میاورد که میخوام ایران بزنم تا رزمایش 91 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رو دید و موشک های s300 که رو نمایی کرد نیومد بگه من میخوام بزنم ؟؟؟ اینا همه نشون از قدرت روز افزون ایران میگه فقط ایران عشق

رضا
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴

ما که اینقدر پیشرفت کردیم ببین آمریکا و اسراییل چه کردند. این حرف دشمنان ما هست ملت سرفراز ایران

نصیر
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱

یک نکته جالب هیچ شباهتی بین قادر313 و بمب افکن معمولی F-18 که بسیار قدیمی هست و رادار گریز هم نیست ...نیست! در اصل اعراب به شدت از مقایسه این شکاری نسل 5 با F-22 و F-35 که هنوز امریکا به آنها و اسرائیل نداده..وحشت دارند....

نصیر
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹

واقعا یعنی چی این جنگنده پیام صلح دارد!!..بکار بردن این جملات کاملا بی منطقی هست مگر ماه پیش که امریکا بودجه 800 میلیارد دلاریش رو تصویب کرد یا همین دیروز که فرانسه پهپاد نسل 5 خودش رو نمایش داد در مورد صلح چیزی گفت!! در این دنیای جنگ یا قدرتمند شو......یا بمیر...

ملت ایران پیروز است
Iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

در این چند روز که به دلایلی منزل بودم و شبکه خبر را میدیدم که سابقا پوشش نسبتا خوبی از مراسم ها و صحبت های رئیس جمهور میداد متاسفانه متوجه شدم نه سخنرانی رئیس جمهور در مراسم رونمایی از قاهر 313 را پخش کردید و نه سخنرانی ایشان در تجلیل از برگزیدگان کتاب سال و نه حضور و صحبت های ایشان در جشنواره تئاتر فجر. آیا آقای احمدی نژاد هم به جمع کثیر افرادی پیوستند که توسط نظام سانسور می شوند؟ برخورد صدا و سیما با رئیس جمهور ایران بسیار زشت و زننده است امیدوارم شما هم به جای ترس و تسلیم به اقیانوس خروشان ملت ایران بپیوندید. هر چند قدرت و نفوذ و سرمایه آن اقلیت محضی که در تمام ارکان نظام و به خصوص صدا و سیما ریشه دوانده اند بیشتر است اما دست خدا با ملت ایران است و بدون هیچ شکی هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود.

حسین
iran شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵

سلام. از اونجا که فرانسه خودش در ساخت هواپیمای جنگنده تبحر داره، مطمئنا تشخیص میده که این هواپیما چقدر قدرت داره.

نظر شما

لطفا نام را وارد کنید
لطفا ایمیل را درست وارد کنید
لطفا نظر را وارد کنید
لطفا عبارت را وارد کنید cap
• نظرات حاوی عبارات توهین آمیز (اشخاص، قومیتها و . . .) به هیچ وجه منتشر نخواهد. شد
• نظرات کپی شده و فاقد محتوا منتشر نمیشود.
• لطفا از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نظر سنجی

نظر شما در مورد شرکتهایی که از روغن پالم در محصولات لبنی استفاده کردند چیست؟

اخبار۲۰ دوشنبه دهم شهریور

اهدای گل به بانوان محجبه

احیای دریاچه ارومیه در برنامه ای ۱۰ ساله

مشروح اخبار ساعت ۱۹ دهم شهریور

کاریکاتور دوشنبه (۱۳۹۳/۶/۱۰)

پشت صحنه سریال دردسرهای عظیم

نه بازیکنان مسلمان بایرن میونیخ به مشروبات الکلی (+عکس)

استقبال سخنگوی وزارت خارجه از تشکیل دولت جدید سوریه

پیام تسلیت رییس جمهور به مناسبت درگذشت آیت الله جباری

دیدار ظریف و اشتون در بروکسل(عکس)

مریم سادات کاظمی تربقان

محمدعلی نیلفروش‌زاده

علیرضا شیری

افسر افشار نادری

حذف صفر از پول ملی بعد از تک رقمی شدن تورم

بزرگترین باند قاچاق حشیش متلاشی شد

خبر ورزشی ۱۴:۳۰دوشنبه ۱۰ شهریور

«شهر گناه» تایلند «شهر خانواده» می شود

مراسم جوانان عراقی به یاد ۱۷۰۰ شهید اسپایکر

واگذاری استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس

روز ملی امامزادگان

امیر مهرانی

۱۹میلیون فشار خون، ۱۵میلیون کلسترول بالا و ۷میلیون نفر قند خون بالا دارند

خبر ورزشی ۹:۳۰ دوشنبه ۱۰ شهریور

تا یک ماه آینده سازمان برنامه و بودجه احیاء می شود

گزارشی از پرورش انبوه سوسک برای صادرات

تصاویر زمین لرزه سومار

جنگ داغ با یک دریا آب!

خبر مشروح ۱۳دوشنبه ۱۰ شهریور

کاریکاتور یکشنبه (۱۳۹۳/۶/۹)

زایمانی عجیب

قحطی شوهر، بحرانی فراگیر/ دختران زیبایی که مجرد مانده اند

محمود عباس: طرح تشکیل کشور فلسطین بدون قدس را نمی پذیریم

طیب نیا: هنوز با نظام بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم

وزیر بهداشت: لازم نیست مدیر بیمارستان، پزشک باشد

رشد سه و هفت دهم درصدی تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری

نخستین رادار ایران برای کشف ریزپرنده ها

«پراید ۱۵ میلیون است، نه بیشتر»

افزایش تلفات در ناآرامی های پاکستان

ماجرای دیده شدن دو ماه در آسمان شهریور

نسل جدید «کرار» پاشنه آشیل نیروی هوایی آمریکا

پیرزن ۱۲۷ ساله شکلاتی

کشف بمب در فرودگاه فیلیپین

سید صابر جباری؛ عضو مجلس خبرگان رهبری دارفانی را وداع گفت

روایت یک شاهد از نحوه آزادی آمرلی

راز اجساد بدون سر تروریست ها در آمرلی/ روش مشترک خائنان به ایران و عراق

تصاویر قویترین جرقه خورشید/ هشدار ناسا درباره رسیدن امواج به زمین

فرار داعشی های ترسو با لباس مبدل/آزادسازی سلیمان بیک

تلویزیون پاکستان در دست مخالفان/ تاکید معترضان بر استعفای نواز شریف

خبر مشروح ۹ دوشنبه ۱۰ شهریور

دم هر چی آدم "با معرفته" گرم